יחסי תחרות בין אורגניזמים היו מוקד למחקר מדעי מתמשך שהייתי שותף לו במשך שנים רבות. במהלך המחקר ים נשאלו שאלות רבות לגבי כושרם של בעלי חיים להתחרות על משאבי סביבתם, ניסויים נערכו ומאמרים פורסמו. אבל, תפקידה של הלמידה במנגנון התחרות לא נחקר מעולם. היות ואין בלוג זה במה מתאימה לדיון מדעי לא אציג כאן את מערכת השיקולים העומדת בבסיסו של ניסוי התחרות בין קיני נמלים על משאבים. אבל אביא כמה צילומים המיועדים לחברי לשאלות המחקר.
גם סרטונים מהתפתחות הניסויים
בשדה..
שני קיני נמלים מחוברים ליחידת שיחור מזון (אָרֵנַה). קן אחד מכיל מבוך אותו הנמלים פותרות ואני מודד להן הישגים... |
עוד מבט לפני תחילת הניסוי, הקן הימני מכיל מבוך בינארי מדרגת סיבוכיות 2^2 והקן השמאלי ללא מבוך. הנמלים יתחרו על משאבים (דבש) שנמצא בארנה |
התחרות החלה ולאחר 33 דקות הניסוי מסתיים בניצחון קן התלמידים המצטיינים (קן 5) בניקוד 4:0 קרי: 4 נמלים על הדבש מנבחרת קן מס' 5. הנמלים מסומנות בחומר פלורסנטי - כך אנחנו יודעים איזו נמלה שייכת לקן מוגדר |
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה