סה"כ צפיות בדף

למידה בנמלים

יחסי תחרות בין אורגניזמים היו מוקד למחקר מדעי מתמשך שהייתי שותף לו במשך שנים רבות. במהלך המחקר ים נשאלו שאלות רבות לגבי כושרם של בעלי חיים להתחרות על משאבי סביבתם, ניסויים נערכו ומאמרים פורסמו. אבל, תפקידה של הלמידה במנגנון התחרות לא נחקר מעולם. היות ואין בלוג זה במה מתאימה לדיון מדעי לא אציג כאן את מערכת השיקולים העומדת בבסיסו של ניסוי התחרות בין קיני נמלים על משאבים. אבל אביא כמה צילומים המיועדים לחברי לשאלות המחקר.

כאן מופיע פורמיקריום שהוא יחידה לגידול נמלים. היחידה שמופיעה בתמונה עשויה פרספקס שקוף ואני בונה את היחידות בעצמי. בתוך הקן המלאכותי הזה יש מבחנות מים הן חשובות להישרדות הנמלים ולגידול הצאצאים. בקן נוכחי יש 2 מלכות והנמלים נמנות על הסוג קטגליפיס או בלטינית cataglifis
  
שני קיני נמלים מחוברים ליחידת שיחור מזון (אָרֵנַה). קן אחד מכיל מבוך אותו הנמלים פותרות ואני מודד להן הישגים...

עוד מבט לפני תחילת הניסוי, הקן הימני מכיל מבוך בינארי מדרגת סיבוכיות 2^2 והקן השמאלי ללא מבוך. הנמלים יתחרו על משאבים (דבש) שנמצא בארנה
   
התחרות החלה ולאחר 33 דקות הניסוי מסתיים בניצחון קן התלמידים המצטיינים (קן 5) בניקוד 4:0 קרי: 4 נמלים על הדבש מנבחרת קן מס' 5. הנמלים מסומנות בחומר פלורסנטי - כך אנחנו יודעים איזו נמלה שייכת לקן מוגדר


 גם סרטונים  מהתפתחות הניסויים
בשדה..








אין תגובות: