סה"כ צפיות בדף

סיסטמתי 13 - 14(מתוך פורום אמנויות לחימה - תפוז)


שיעור 13 הוקדש כולו לתחזוקת ציוד.
לצערי, למרות שקשת ריקרב היא כמעט הפשוטה שבקשתות וחיצים זה סמל למיחזור, עדיין יש חלקים שמתבלים. זה כולל בעיקר מקומות בהם קיים חיכוך כמו המיתר בנקודה בו הוא נוגע בחץ; הזנב של החץ שמולבש על מוט החץ ומתאים לרוחב המיתר; הסנפירים שמיצבים את החץ ומודבקים אליו; וכמובן ראש החץ עצמו שעומד במאמצים של פגיעה במטרה ושליפה. לבד מזאת גם המטרה עצמה שעשויה מקש דחוס מתפוררת לאיטה, גם באויר המשמר של באר שבע.
אז שפשפנו, הדבקנו ומחזרנו חיצים לרוב כולל החלפת מיתר בקשת אחת ושיפוץ המטרה בעזרת ליטר דבק נגרים וחיתול לא משומש אחד (שהודבק לה כמה סמלי... מאחור).

בשיעור 14 הצטרפה אלינו גם אחת מנערותיו הרב לאומיות של טונג'ין, שהגיעה אלינו מהגולה היפאנית של ברזיל, לאחר שלא יכלה לשאת את העדרותו הממושכת מהניכר. זה היה די משעשע לראות בחורה ממוצא יפאני שנולדה בברזיל, לומדת קשתות בבאר שבע, הכפר הגלובאלי הזה הוא משהו נורא. בכלל היפאניות הפסיקו להיות נמוכות מאז שהאמריקאים נצחו ומכיוון שלא עבר מספיק זמן מאז המוטאציות הרדיואקטיביות של הירושימה ונגסאקי, אני מניח שזה נובע משינויי תזונה, כמו גם הנורמה התרבותית של עדות המזרח (הרחוק, הרחוק) לאמץ בלהט את המנהגים, ההרגלים והצורה של המנצח, עד שיוכלו להביסו בהמשך. אז יש לנו נשיא אמריקאי שהוא כושי ומוסלמי בהחבא, הסינים הם מחזיקי החוב הלאומי של האמריקאים, רוב הזכויות לתרבות הבידור המערבית מוחזקות על ידי חברה יפאנית בשם סוני, קטצ'ופ מוגש במסעדות צרפתיות, ובמקום אמנויות לחימה יש משהו חדש שעושים אנשים גדולים במיוחד עם קעקועים גדולים במיוחד ונקרא MMA... אמרתי כבר שהכפר הגלובלי הזה הוא משהו נורא?

האמריקאים כמובן אינם אלו שהמציאו את הקפיטליזם, אבל במובנים רבים הם המסיונרים האדוקים ביותר שלו, וכמו שהואלה טודו אולי נולד בברזיל, מי שדוחף את ה- MMA בעולם הוא קונצרן זופה האמריקאי. בעיקרון קפיטלזם זו דת ככל הדתות, שמושתתת על מעמד כמורה של עשירים, השולטים על קונגלומרטים שאחראים על עקומת ההצע. מעמד של כהנים זוטרים הנקראים אנשי שיווק שמטרתם לשכנע את המעמד של ציבור מאמינים (שנקראים בכלכלה מודרנית צרכנים) , בכך שהגדלת הביקוש תביא לאושר אישי גדול יותר (נירוונה). פלא שיש מלא שיעים עצבניים שקוראים לגי'הד על השטן הגדול?

ביפאן לעומת זאת, כבר ציינתי כבר שיש מסורת של חיקוי מתוך תחרות (ע"ע אשר צבי גינצברג) ולמרות שכמו באיסלם המסורת של "דין מוחמד בלסייף" קויימה שם באופן מילולי ממש במשך תקופה ארוכה תחת תרוצי זן מסוגים שונים - תקופת השלום הכפוי של טוקגואווה עשתה כנראה משהו וממבנה שבטי רופף הם עברו למבנה היררכי ממושמע. המבנה הזה תורגם בתקופת המהפכה התעשייתית לזיבטצויים, שהיו קונגלומרטים שהוחזקו על ידי משפחות סמוראים ולמעשה היו בשליטה של השליטים הישנים. גם לאחר הכיבוש האמריקאי והנסיון המוצלח באופן חלקי של מק'ארתור לפרק אותם, עדיין נותרה יפן בשליטה של כנסיות רווח שנקראות קריטצו, שאמצו בלהט את עקרונות הניהול המדעי של דמינג והביסו את הכלכלה האמריקאית של שנות השמונים בנשקה היא.

מאוחר יותר הקפיטלזם הדביק גם את אחי הסלאבים, שבמקום לעבוד את המדינה הבינו שעדיף לגזול את המדינה והצמיחו שם סוג של קפיטליזם צאריסטי נשלט אוליגרכים שנקרא היום רוסיה. כמו ביפאן שאחרי המלחמה, לעין של חוצן בגובה הסטרטוספרה, נשמר המבנה של נסיכויות מבוזר או מאורגן בהתאם לנטיות התרבותיות של הקבוצה, ורק המנגנונים להעברה של כח הפכו להיות מבוססים על זרימה של הון. הלקח שלי מרוסיה הוא ההבנה שקפיטליזם מערבי לא חייב להיות מלווה במוסר מערבי.

עכשיו כשהקפיטליזם שהביא את היפאנית של טונג'ין להוולד בברזיל, לפגוש אותו ביפאן וללמוד קשתות בבאר שבע עושה את אותו בלאגן אצל בני דודינו הקרובים, בין אלו שהם יורי קסאמים או מלעיזים סתם, זה מעניין לראות מה יהיו התוצרים של המפגש. צריך להבין שההמונים רוצים את מה שמוכרים באינטרנט. מסורתית הערבים היו מגדולי הסוחרים בעולם וקווי המסחר לאורך דרך המשי היו מה שהביא לעולם את רוב החידושים, עד לפיתוח הטכנולוגיה הימית שפתחה את הסחר הארופאי הישיר עם המזרח. הם גם מפולגים לשבטים, המבנה המדיני שלהם מלאכותי כתוצאה ממשחקי כח של מלחמת העולם השניה ולא היה להם את הטוקוגווה המתאים עד כה. זה לא משנה איזה מבנה שלטוני הולך להיות שם ואיך יקראו לו, אי אפשר יהיה להתמודד עם הקפיטליזם והם יתחילו לשחק את המשחק שכולם משחקים, מותאם למסורת התרבותית המפוארת של כ' בשלישית (כבוד, כחש, וכיבוש).

MMA אמרנו?

בשיעור הקשנו קצת בבוקנים, ירינו חיצים משופצים והגדילה לעשות ע. שלא מבית הנשיא שהביאה עוף קפוא שבושל בנוסח עזיז - דהיינו, הגוויה פולחה לנתחים, הושכבה בין תפוחי אדמה ובצלים והוכנסה לתנור למנוחה אחרונה ללא שום תיבול כשהאינטראקציה בין יסוד האש (התנור), האויר (העוף) והאדמה (תפוח האדמה) בלבד, היא זו שבונה את הטעמים. חמשת היסודות של שיעור מוצלח הושלמו עם תה של נענעת נחלים (מים) וקלישאות גאופוליטיות שעל חלקן מתבססים הדברים שכתבתי עד כה (ריק).

כתובות אינטרנט מצורפות:


הדברים הנכתבים על ידי נרשמים לפעמים מתוך הומור כושל, אך נובעים מגרעין קטן של כוונה. עם זאת, אין בכוונתי להמליץ, או להנחות לדבר, או למעשה כזה או אחר. אלא רק לשתף בחוויות הסובייקטיביות שלי, שנובעות לעיתים מתוך פיגור התפתחותי, או אפילו בורות גמורה.

במיוחד, אין בכוונתי לפגוע ברגשותיו או בגופו של אף יצור חי. ובמידה ומישהו חווה אי נעימות מכל סיבה שהיא הניתנת לקישור אלי, הסיני הזקן מתנצל בחביבות, מתוך תקווה לשלום עולמי.

אין תגובות: