סה"כ צפיות בדף

סיסטמתי 25 (מתוך פורום אמנויות לחימה - תפוז)

בשעה טובה לאחר ששיעור קודם הוחמץ על ידי, בגלל ארוחת חינם (כנס בדן אכדיה) הגענו לעזיז לאחר שאספנו את ע.
ע. הידועה גם כא. שלא מבית הנשיא, מתגוררת אמנם במרכז הארץ (צפון מרכז לפי מר כפרי) אבל כל פעם אנחנו אוספים אותה בישוב מחתרתי אחר וכך לומדים ידיעת הארץ דרך גוף הפח של הגרמניה שלי והמוח הישראלי של Waze. הפעם זה היה במקום זכור אל בשם יד בנימין, שם הנשים לובשות שביסים והגברים מתגאים בזקנים עבותים.

השיעור נפתח כרגיל בטקס התה של עזיז, שלהבדיל מהנוהג היפאני הקלאסי כולל גם אפשרות לקפה בוץ והמתקת המרור. כאות וסימן לאביב חזרנו לשבת מתחת לסככה הגדולה במקום מתחת לקטנה והמוגנת יותר ומזג האויר אפשר סוף סוף לשבת בחולצות קצרות.

הדיון הפעם התחיל בקשתות, כשעזיז טען שהיו קשתות בעבר שהגיעו למשקל דריכה של 200 פאונד, שערות גבי סמרו לנוכח המספר מכיוון שגם ב- 40 פאונד אני מתחיל לגנוח. בדקתי ומסתבר שהיו אכן קשתות כאלו וגם על המרי רוז, אותה אוניה אנגלית שהועלתה לפני המים היו קשתות שהגיעו ל- 160- 180 פאונדים, אך הן היו במיעוט - טונג'ין כנראה צודק בהנחה שלו שהקשתות הכבדות מאוד לא היו נשק אישי, אלא כזה שהותאם לפיזיולוגיה של מעטים שהצליחו לדרוך אותו. ישנה גם סברה אחרת שמתייחסת למטודולוגית הדריכה של הקשתים האנגליים, ומציעה שהם דרכו את קשת לחזה ולא דריכה מלאה, כך שהמדידה בדריכה מלאה אינה אפקטיבית. בכל מקרה גם בהסטוריה המודרנית יש את הסיפור של הווארד היל שצד עם קשתות כבדות, בקורלציה מלאה למבנה הגוף שלו.

מהקשתות הכבדות התגלגלנו לקשת שנמצאה ליד גופתו ב- 10000 השנים של אוצי ולעובדה המעניינת שכבר אז ידעו איזה עץ מועדף לקשתות וזה אותו עץ שבו השתמשו האנגלים בקשתות הארוכות שלהם, אלפי שנים לאחר מכן. לא רק שאוצי ידע איך לעשות קשתות אלא שהוא נמצא עם זרע בעכוזו. אני כמובן מיד דמיינתי את הבחור הקשיש והחולה (הוא מת בערך בן 45) מנסה לדחוף גלעין אבוקדו לעכוזו, אולי בנסיון רפואי נואש למנוע את יציאת הנשמה דרך פתחי הגוף. אבל עזיז טען שלא מדובר בגלעין אלא בזרע ממש (ספרמטוזומות) דבר שהפך מיידית את הטרגדיה העתיקה למשהו "עליז" יותר.

בבדיקה מאוחרת יותר הסתבר לי שכנראה עזיז טעה הפעם. ומידע על זרעי צמחים, שנמצאו במערכת העיכול של אוצי, הפך בגלל בלבול בתרגום מגרמנית, שם אין אבחנה בין זרע לזרע, למידע צהובוני ודביק למהדרין.

מעכוזו של אב הקשתים התגלגלנו לשאלה האם זרעים יכולים לנבוט במערכת העיכול, בשעה שיש דוגמאות רבות לנביטה של זרעים בעיניים (עוד דוגמה ליעילות איברים). עזיז הרים טלפון לאחד מחבריו שמתמחה בבחינת עכוזים (גסטרואנטרולוג דווקא, ולא מה שחשבתם). מסתבר שזרעים שוהים כ- 24 שעות במעי הדק ועוד כמה שעות במעי הגס וזרעים מסויימים כמו זרעי עגבניה שורדים יפה מאוד את מערכת העיכול, כפי שיודע כל מי שראה את שיחי העגבניות הצומחים ליד ניירות טואלט משומשים בנקודות אסטרטגיות ליד ציר הטשטוש ברמה"ג. כנראה שמה שמונע מהם לנבוט בפנים במקרה עצירות חמורה הוא החושך המוחלט ששורר בנקבי הגוף. אם כך יתכן שזאזן, אם הוא אכן מביא להארה, עשוי לגרום לגידולים אורגנים ללא צורך במצע גידול חיצוני? הומואגריקלטור? האם בודהה ישב מתחת לעץ או מעליו?

מנביטה של זרעים המשכנו ודילגנו בקוו אש אחד דרך ההתפלגות הנורמלית והזהות האסימפטוטית של החלק העולה מונוטונית שלה עם העקומה הלוגיסטית, השאלות המעניינות שקשורות להתפלגות אוכלוסיות עם אסטרטגיות רביה שונות וההשלכה של התפלגות זו על מתנדים ומחזורים בשוק כלכלי. עד שסיימנו בסקירה ממצה של אבר המין הנשי והאיזון העדין שקיים בו בין אוכלוסיות החידקים והפטריות שהוא מאכלס (כמובן בשעה שהוא פנוי).

אחר כך, ירינו 60 חיצים בקשת הקצרה כשטונג'ין מוכיח שהוא יודע לעמוד על רגל אחת יותר טוב ממני למרות שמרכז הכובד שלי נמוך יותר ורגלי גדולות יותר. ונסענו לאמא של טונג'ין, שגרה איך לא, בכפר ערבי.... אִלָא לִקָא.



כתובות אינטרנט מצורפות:
שיעורים קודמים
הכנת קשת Long bow מערבית
 
הדברים הנכתבים על ידי נרשמים לפעמים מתוך הומור כושל, אך נובעים מגרעין קטן של כוונה. עם זאת, אין בכוונתי להמליץ, או להנחות לדבר, או למעשה כזה או אחר. אלא רק לשתף בחוויות הסובייקטיביות שלי, שנובעות לעיתים מתוך פיגור התפתחותי, או אפילו בורות גמורה.
במיוחד, אין בכוונתי לפגוע ברגשותיו או בגופו של אף יצור חי. ובמידה ומישהו חווה אי נעימות מכל סיבה שהיא הניתנת לקישור אלי, הסיני הזקן מתנצל בחביבות, מתוך תקווה לשלום עולמי.

אין תגובות: