סה"כ צפיות בדף

סיסטמתי5 (מתוך פורום אמנויות לחימה - תפוז)


טונג'ין הצטרף הפעם לנסיעה דרומה, עושה רושם שהוא החליט להוסיף גם קשתות לארסנל א"ל שלו.
בניגוד לשמועות הוא לא יפאני שעבר הסבה, אלא מעין של תושב חוזר ישראלי שבילה את חייו הבוגרים במגוון ארצות אקזוטיות, שעבדכם הסלאבי הנאמן ראה רק בתמונות.
הנסיעה דרומה הפעם, לא היתה מדיטטיבית, אלא שפעה בסיפורים מהעולם הגדול, מנוקדים בנקודות ציון הקשורות לנשים אקזוטיות שריפדו את שהותו הממושכת של טונג'ין בניכר, כשבאותם שנים עבדכם שועבד לאשתו ולמשכנתא.

מסתבר שיש קשתים מוכשרים ממני, טונג'ין קיבל את הקשת הרכה ועושה רושם שהוא התחיל ישר משיעור מספר שתיים. אני "זכיתי" לטעום מהקשת הכבדה יותר במונחים של כוח דריכה. ככל שהקשת יותר כבדה התחושה היא שצריך להיות פיצול בין המשיכה והדחיפה בקצות הידיים והפעלת השרירים הגדולים בגב לצורך המתיחה.

אחרי שירינו די צרכנו - והמדד המדוייק אינו 144 החיצים האולימפיים שצריך לירות, אלא התחושה שיש כשמסיימים אימון בביצועים יותר טובים מאשר בתחילתו. עברנו לתחילת הטקס של הקשת היפאנית.

אני חייב להודות שאני לא ממש מתחבר לטקסים מאז ימי בית הספר היסודי, ואולי אף לפני כן כשמאשה הגננת ניסתה להלביש לי זר של אספרגוס קוצני בחגיגות האביב (ב-1492 בערך). היומי כרגע נראית לי די משעממת וביליתי חלק מהתרגול בהתבוננות ביונים שהתחממו על רעפי הגג של עזיז. החץ שנורה מקשת מודרנית במהירות שיכולה להגיע למאות רגל לשניה. זה אומר שציפורים צריך להפיל עם חיצים קצרי טווח שנקראים פלופלו ועם ראש שאינו חד (אחרת צריך לחפש את החץ גם אם הוא פגע בציפור).

אחרי היומי היה קצת תרגול חרבות של קנג'יצו שאמור לשחרר את השרירים שהקשת מכווצת - זה יהיה מאוד מעניין לעשות את ההשוואה בין עבודת חרב יפאנית לעבודת חרב סינית באדיבות איגור. אני בטח אהיה יותר חכם (ויותר קשיש) עוד כמה שבועות.

הדרך חזרה היתה בדד כרגיל - טונג'ין נשאר לארוחת הצהריים דרומית, בשעה שעבדכם חזר... לעבודה

כתובות אינטרנט מצורפות:

שיעור מספר 4

הדברים הנכתבים על ידי נרשמים לפעמים מתוך הומור כושל, אך נובעים מגרעין קטן של כוונה. עם זאת, אין בכוונתי להמליץ, או להנחות לדבר, או למעשה כזה או אחר. אלא רק לשתף בחוויות הסובייקטיביות שלי, שנובעות לעיתים מתוך פיגור התפתחותי, או אפילו בורות גמורה.


במיוחד, אין בכוונתי לפגוע ברגשותיו או בגופו של אף יצור חי. ובמידה ומישהו חווה אי נעימות מכל סיבה שהיא הניתנת לקישור אלי, הסיני הזקן מתנצל בחביבות, מתוך תקווה לשלום עולמי.

אין תגובות: